Comment des annonceurs publicitaires ont perdu $180 millions à cause d’un botnet

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Voici un article intéressant qui montre la stratégie mais surtout l’importance des moyens déployés pour plumer des annonceurs publicitaires. Ainsi plus de 500’000 adresses IP valides et plus de 1’200 serveurs ont été frauduleusement utilisés par ces pirates pour arriver à leurs fins.


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Fraudsters acquired some 500,000 IP addresses from reputable Internet providers such as Verizon, Comcast and Spectrum and made it look like they were dispersed around the US. To support the massive operation, they built an infrastructure of over 1,200 dedicated physical servers, and a complex proxy network to help them pose as residential ISPs.

L’article présente les principes de la fraude qui aurait réussi à siphonner pas moins de 180 millions de dollars avec par exemple des “chiffres d’affaire” entre 3 et 5 millions par jour en octobre dernier!

Advertisers lost $180 million to Russian MethBot

A complex cyber-fraud operation siphoned $180 million from companies tricked into running video ads on thousands of fake pages, according to CNN. Dubbed “Methbot”, the fraud ring acted as an intermediary, taking money from agencies, publishers and data providers to make… #fakewebsites #methbot

A lire également ici sur cette page de CNN:

Russian ‘methbot’ fraud steals $180 million in online ads

The fraud has siphoned more than $180 million from the online ad industry, according to researchers. Dubbed “Methbot,” it is a new twist in an increasingly complex world of online crime, according to White Ops, the cybersecurity firm that discovered the operation.

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