Oyoty est peut-être l’assistant personnel, le chatbot, qui vous manque pour protéger vos enfants sur internet et les réseaux sociaux. Partant du fait qu’il n’est pas possible d’être derrière les moindres faits et publications en ligne de vos enfants, l’application Oyoty se propose d’intervenir lorsqu’elle détecte un risque.

Exemple d’alertes Oyoty
Une application intéressante qui permet de sensibiliser l’enfant et alerte également les parents via une interface spécifique. Bref une solution intelligente capitalisant sur du deep-learning pour accompagner ses enfants de manière proactive à la découverte du cyber-espace.
Pour en savoir plus, le site d’Oyoty :
Oyoty – Home
The Oyoty app runs on the child’s phone Oyoty detects threats and risks on smart devices and social networks using Artificial Intelligence (AI) Oyoty alerts the child to risks and threats- parents can also choose to receive an alert Oyoty guides the child how to deal with risks/threats and delivers educational content to encourage safer online behaviour You see your child’s progress on your dashboard Privacy leaks Including personal data e.g.
Un article pour faire le tour de la solution:
Oyoty is a chatbot designed to teach kids to be safe online
Given there are apps for everything, it seems inevitable there will soon be bots trying to do everything, And while it remains to be seen which of these AI-powered chatbots will prove to have lasting utility, right now it’s all about the experimentation.
La police de Lausanne encourage également l’utilisation de cette application « locale »
http://blog.alpict.com/2016/10/25/la-police-lausannoise-encourage-lutilisation-doyoty/
Une aventure pour la start-up qui ne s’arrête pas aux frontières de la Suisse:
Privately soft-launches Oyoty chatbot in the UK, Bulgaria and Switzerland
Privately is soft launching its chatbot Oyoty empowering children to be safer online. The startup is working in the UK in partnership with child protection charity Internet Matters. Bulgaria and the Lausanne Police will also start testing the chatbot in the next weeks.