Les banques de détail font de la résistance face aux réseaux sociaux

Selon une étude rapportées de la cellule de recherche Datamonitor, les banques de détails ne se pressent pas sur les réseaux sociaux. Il faudra donc leur laisser davantage de temps pour d’identifier plus clairement la meilleure manière de tirer profit de ces nouveaux canaux de communication.

NEW DELHI: A new report from technology arm of market analyst firm Datamonitor shows that almost two-third of retail banks across the world have no plans in place to use social media in any way.

Most retail banks do not view social media as an important tool to engage with customers, putting them in a dangerous position, said Ovum in a statement. Ovum is part of Datamonitor group.

Social media includes Facebook, Twitter and Linkedin among other networking websites.

Currently just six per cent of retail banks use social media to deal with customer queries and only a further 1 per cent envisage using it in this way between 2011 and the end of 2012, the statement said.

via  No social media for retail banks – The Times of India.

D’autres références utiles :

un petit clic pour ma veille

S'incrire à la newsletter

Inscrivez-vous et recevez la synthèse des nouveaux articles directement dans votre boîte aux lettres.

Merci pour votre inscription !

Un erreur s'est produite. Merci d'essayer à nouveau ou utiliser le formulaire disponible dans la barre latérale du site.

Send this to a friend